הכנת הגוף להריון ולידה
 

הריון ולידה הן תקופות מרגשות עבור כל אחד ואחת. כיום מספר הריונות רב מגיע עם תכנון אך ללא הערכות מראש. יכול להיות מאוד מפתה לתת לטבע לעשות שלו, אך יחד עם זאת יש מספר דברים שכן מומלץ לעשות לפני שמחליטים להיכנס להריון.

תכנון והערכות לקראת הריון יכול לעזור בהכנת הגוף לתהליך, כך שגם תקופת ההריון תעבור ביתר קלות וגם לעובר יהיו את התנאים הנוחים והטובים ביותר עבור התפתחותו התקינה.

אימוני כושר לחיזוק וחיטוב הגוף, אימונים אירוביים לשיפור סיבולת לב ריאה ותזונה מאוזנת ובריאה הן הפעילויות העיקריות שאני ממליצה ליישם בטרם כניסה להריון.  גוף חזק ובכושר אירובי טוב, בשילוב תזונה נכונה ומאוזנת תעזור לשאת את ההריון ביתר קלות, תסייע בשינה טובה במהלך ההריון, תקל בעייפות היומית, תמנע בצקות והכי חשוב תעזור לעבור את הלידה בצורה הטובה ביותר. מחקרים רבים מראים כי מי שהתמידה להתאמן ולאכול נכון לפני ובמהלך ההריון זכתה ללידה טבעית תקינה (ללא התערבות כירורגית) ולהתאוששות מהירה. בנוסף אותם מחקרים הראו כי מי שלא בצעה פעילות ספורטיבית לפני ההריון, הריון זה לא הזמן הנכון להתחיל. לכן, אני ממליצה מבעוד מועד “לטפל” במגבלה זו.

מי שאימונים ותזונה בריאה הם לא חלק משגרת יומה אני ממליצה בחום לעשות שינוי ולהתחיל להכניס את זה לשגרת היום. אני ממליצה להתאמן 2-4 אימונים בשבוע הכוללים אימונים אירובים ואנאירובים (אימוני כוח). באימונים האנאירובים ניתן לבצע תרגילי כח וחיזוק בחדר הכושר בליווי מאמן מוסמך או להירשם לחוגים המתמקדים בעיצוב וחיזוק הגוף. אימונים אירוביים לשיפור סיבולת הלב ריאה יכולים להיות הליכה מהירה, ריצה, רכיבה על אופניים, ריקוד ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את האימונים בהם נוכל להתמיד.

בתור מאמנת כושר מוסמכת ויועצת לתזונה טבעית וגם כמי שעברה את התהליך הזה בעצמה אני מציעה ליווי ויעוץ מקצועי צמוד בטרם כניסה להריון ובמהלכו. לאחר הלידה וההתאוששות ממנה (משכב לידה) נמשיך בתכנית “חזרה לגזרה בתוך ששה שבועות”. מי שתתמיד להתאמן ולאכול נכון בטרם ההריון ובמהלכו, תוכל לחזור למשקלה התקין במהרה.

בהצלחה!

 

עיצוב אתר: סטודיו דויד רוס