חזרה לגזרה לאחר הריון
 

מזל טוב ענק! ילדת בשעה טובה. הלידה מאחורייך, הבייבי בלוז חלף וזכית להישאר עם הדבר הכי מדהים בעולם, התינוק שלך. התקופה שלאחר הלידה היא תקופה חדשה, מאתגרת, מרגשת ומטלטלת והיא אינה דומה לשום דבר אחר שחווית בחייך עד כה (אלה אם זו לידה שניה :)).  תקופה זו גם מאופיינת באינסוף מטלות כמו כביסות, כלים, סטרליזציה, החתלות, הנקות ועוד… דבר אחד חשוב במיוחד שאסור לשכוח בין כל המטלות הללו הוא את! חשוב שתפני קצת זמן איכות לעצמך ולגופך. אחד הדברים החשובים לבריאותך הפיזית והנפשית הוא החזרה למשקל תקין ובריא. לשם כך דרושה מוטיבציה ובעיקר תרגול והכוונה מקצועית נכונה.

במהלך ההריון גוף האשה עובר שינויים פיזיולוגיים והורמונליים מאוד משמעותיים. לאחר החודשים הראשונים של ההריון, כשהבטן מתחילה לגדול, שרירי הבטן והגידים נמתחים כדי לפנות לעובר הגדל מקום. האשה מתחילה לעלות במשקל ולרוב העליה היא מעבר למשקל התינוק והנוזלים המתלווים אליו. זה לכשעצמו מפחית את הנוחות הכללית וגורם לריפיון שרירי הבטן.

בששת השבועות הראשונים שלאחר הלידה (משכב לידה) אין לעסוק באימון גופני מכל סוג שהוא. הגוף זקוק למנוחה ולהשבת כוחותיו לאחר החוויה הטראומטית שעבר. בתום תקופה זו, ולאחר אישור רופא הנשים שלך, ניתן לחזור לפעילות מתונה. מועד החזרה לפעילות גופנית משתנה מאשה לאשה, והוא תלוי, בין השאר, באופי, בניסיון ספורטיבי קודם, יכולות גופניות, רמת ההתאוששות, וסוג הלידה (רגיל, קיסרי, תפרים ועוד).

כדי לחזור למשקל תקין אני ממליצה להתאמן 2-4 אימונים בשבוע ולהקפיד בכל אימון לחזק את שרירי רצפת האגן ושרירי הבטן. בשילוב תזונה נכונה, הכוונה והתמדה תוך מספר שבועות ניתן לחזור למשקל שלפני ההריון ואף פחות (הכל תלוי במטרותייך ובמשקל היעד אליו את שואפת).

מי שמעוניינית לחזור לגזרה שלפני ההריון, לשפר את הכושר והרגלי התזונה אני מציעה את תכנית “חזרה לגזרה תוך 6 שבועות”. לפרטים נוספים על התכנית: 053-3372993

מזל טוב ענק ובהצלחה.

דוגמאות לתרגילים שונים לחיזוק רצפת אגן וחיזוק שרירי בטן ניתן למצוא באתר שלי תחת “מאמרים”.

עיצוב אתר: סטודיו דויד רוס