חזרה לשגרה אחרי החגים
 

אז איך חוזרים לשגרה אחרי החגים?
להלן מספר נקודות שיקלו עלינו את החזרה לשגרה…

הכינו מראש
הרעיון פה הוא זמינות, ברגע שאנחנו רעבים ורוצים “משהו”, אז הרעיון הוא שנהיה נגישים למזון בריא ומזין. מאחר שבני אדם לרוב, צורכים כל מזון ברגעים של רעב ו”משבר” אז עדיף שאותו מזון יהיה כזה שהכנו מראש ולא כל הבא ליד.  כדאי מאוד לצפות את זה ולהתכונן מראש.  דאגו לכך שיהיה לכם בבית, על שולחן הסלון/ שולחן האוכל סלסלת פירות גדולה ומזמינה, דאגו שיהיו ירקות זמינים במקרר, מרק ירקות וכד’.

שמרו את המזון הקל והבריא לרגעי משבר
תחושת רעב חזקה, כמו גם ירידה במצב הרוח, יכולים לשבור אותנו ולשלוח אותנו לאכול מזון עתיר שומן, כזה שלא יעשה עמנו חסד. הקפידו לא להישאר ללא אוכל במשך שעות רבות ונסו שמזון בריא וקליל יהיה לרשותנו באותם רגעים. אפשר לשים בתיק שקית פירות, תמרים, שקדים ואגוזים ולשלוף אותם בעת הצורך.

הקפידו על ארוחת ביניים
מגיעים הביתה מורעבים? הקפידו לא לדלג על ארוחת ארבע, העוזרת למתן את תחושת הרעב ואת הצורך למתוק בשעות האלו.

הקפידו על צריכת נוזלים
לעתים קרובות אנו מבלבלים בין רעב לצמא. דאגו לשתות כ-10 כוסות מים לאורך היום.
ניתן לגוון גם בחליטות תה קר או חם או במים חמים עם ג’ינג’ר ולימון.

הקפידו על פעילות ספורטיבית
אם אתם עושים אימון כושר באופן מסודר וקבוע – קבלו ח”ח! אך גם אם אתם לא אוהבים להתאמן ולא מבצעים פעילות גופנית כשגרה נסו לבצע מטלות יומיומיות ברגל כמו לקחת את הילדים לגן, ללכת לסופר, לעלות במדרגות במקום במעלית ועוד. הליכה הנצברת לאורך היום משמעותית לבריאות.

לסיכום, החזרה לשגרה היא בעיקר התארגנות עם אוכל זמין שבריא לנו לאכול, הפחתת מצבי לחץ , הפחתה במצבים ספונטניים בהם אנחנו אוכלים מכל הבא ליד. הקפידו על שילוב של פעילות גופנית ומסגרת תומכת שתסייע לנו בהצבת יעדים ומטרות וכמובן בהגשמתן.

ניקול

עיצוב אתר: סטודיו דויד רוס