רוצים שינוי? 5 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לכושר
 

פעמים רבות במהלך החיים, אנו עוצרים, בוחנים את הדרך שעשינו ומציבים יעדים חדשים להמשך. זה יכול לקרות בצמתים חשובים בחיים כמו בחגיגות השנה החדשה, בימי הולדת עגולים, או סתם פתאום באמצע החיים, ללא סיבה מסוימת. בחלק מהמקרים, אנחנו לא מרוצים ממה שהספקנו או מהמסלול אותו בחרנו. במקרים אלו, צריך לחשב מסלול מחדש ולבדוק אילו יעדים אנחנו רוצים להשיג ואיך ניתן לעשות זאת הכי טוב שיש. אם ברשימת החלומות שלכם נמצא אותו חלום ישן-חדש – להיכנס לכושר ו/או לרדת במשקל – הטיפים הבאים הם בשבילכם:

הציבו יעדים ארוכי טווח ומספר תחנות באמצע

כמו שלא בנו את רומא ביום אחד, כך לא תוכלו להיכנס לכושר  או לרזות ביום אחד. מדובר בתהליך ארוך שדורש סבלנות והתמדה. מעבר לכך, תהליכי בזק עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. לכן, כדאי לפרוש את הגשמת החלום על פני תקופה ריאלית והגיונית. בכדי שלא תתייאשו בדרך, הציבו מספר תחנות-אמצע. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לרדת באופן משמעותי ממשקלכם, הציבו כיעד סופי את המשקל האידיאלי עבורכם (בהתאם למדדי BMI), ומספר תחנות בדרך, כגון 5 קילו פחות, 10 קילו פחות וכן הלאה. תוכלו אפילו להעניק לעצמכם פרסים קטנים שיהפכו את ציוני הדרך למשמעותיים עוד יותר. בצורה זו, הדרך להגשמת החלום לא תיראה מפותלת, ארוכה ומפחידה, אלא חיובית וברת ביצוע.

צאו לאימון כושר בחוץ

אחת הדרכים הטובות ביותר להיכנס לכושר ולשנות את הגישה הכללית כלפי כושר ותזונה היא לצאת החוצה מהמרחב הביתי ולעשות את האימון בחוץ. כיום, יש אינספור דרכים להתאמן בחוץ, בהתאם לסוג הספורט המועדף עליכם. אם אתם אוהבים ללכת ולהביט בעוברים ובשבים, תוכלו לעשות צעידות ברחבי השכונה או בפארקים העירוניים. אם אתם מעדיפים לרוץ או לרכב על אופניים, תוכלו לעשות זאת ברחבי העיר או בטיילות הסמוכות לחופי הים. כך, תשיגו שתי ציפורים במכה אחת – גם תיהנו מכל מה שלטבע ולעיר יש להציע לכם וגם תעשו אימון כושר מצוין. ולאלו שמעדיפים להתחפר בחורף בבתים – באקלים הים תיכוני כמו שלנו אין בעיה להתאמן בחוץ בכל ימות השנה, גם בחורף.

הקפידו על שילוב בין אימון אירובי לאנאירובי

אין ספק כי אימוני אירובי הם חשובים מאחר שהם מסייעים בשריפת קלוריות ובחיזוק המערכות השונות בגוף. עם זאת, חשוב לשלב את הפעילות האירובית עם פעילות אנאירובית, אשר מאפשרת להעלות ולחזק את מסת השריר, לשפר את הכוח הגופני הכללי, לסייע בצפיפות העצם וגמישות המפרקים. פעילות אנאירובית כוללת הרמת משקולות, TRX, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן ועוד. בניגוד לפעילויות אירוביות, אותן ניתן לעשות בכל מקום (כמעט) ובכל זמן, ללא צורך בידע קודם, את הפעילות האנאירובית מומלץ לעשות בסיוע איש או אשת מקצוע. אימון כושר בהדרכת מאמנ/ת כושר מקצועיים יוכל להוביל לתוצאות טובות ופרודוקטיביות יותר, וכן, ימנע פציעות ונזקים גופניים בשל ידע או ביצוע לקוי.

העשירו את התפריט היומי בירקות, פירות וחיטה מלאה

במציאות המודרנית של היום, האוכל התעשייתי שולט ביד רמה בתפריט היומי, דבר שמקבל משנה תוקף אם אתם נוהגים לאכול בחוץ בתדירות גבוהה, בין אם בהפסקות הצהריים בעבודה ובין אם בארוחות ערב במסעדות. כדי לשדרג את התזונה היומית ולהפוך אותה לבריאה יותר, כדאי לשלב בה ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים וסיבים תזונתיים. בנוסף, מומלץ להמיר ארוחות קנויות בחוץ לאוכל ביתי. בכך, גם תחסכו בכסף וגם תחסכו בקלוריות. מעבר לכך, כדאי להתייעץ מדי פעם עם יועצת תזונה מוסמכת, להיכנס לעובי קורת התפריט היומי ולשפר אותו בצורה משמעותית. לא תאמינו כמה כלים, עקרונות וטיפים טובים ניתן לקבל מאיש מקצוע, טיפים שיכולים להפוך את תהליך הירידה במשקל לאיכותי יותר.

אמצו גישה חיובית

נכון, קל יותר להגיד מאשר לעשות, אבל כשמחליטים לעשות שינוי אמיתי באורח החיים, ובפרט כשמדובר על להיכנס לכושר או לרדת במשקל, חשוב לשנות גישה ולעשות סוויץ’ פנימי. במשך התהליך, ובייחוד בהתחלה, מאוד חשוב לאמץ גישה חיובית, לשכוח מכל ניסיונות העבר הכושלים ולצעוד לקראת דרך חדשה ומבטיחה. גישה ומחשבה חיוביות יכולות לתרום לשינוי אותו אתם רוצים לחולל ולהוביל לתוצאות טובות ומהירות יותר. אם אתם חשים שאינכם יכולים לעשות זאת בכוחות עצמכם, כדאי להיעזר בניסיונם של אנשי מקצוע – מאמני כושר, יועצי תזונה, דיאטנים וכו’. בעזרתם, תוכלו להפוך את המצוי לרצוי ולהגשים במהרה את אותו חלום ישן-חדש.

שנה טובה,

ניקול

מאמנת כושר אישית ויועצת לתזונה טבעית.

 

עיצוב אתר: סטודיו דויד רוס